שירת כדורגל: והפעם, גראונדהופינג

גראונדהופינג (groundhopping) – תחביב שבבסיסו עומד הביקור בכמה שיותר איצטדיונים בכמה שיותר מדינות לשם צפייה בתחרות ספורט, גם אם מדובר בתחרות חובבנית שצפוייה בה רמה ספורטיבית ירודה.

תרגמנו את הפואמה "?Who Are Ya" מאת Dulwich Poet המופיעה באתר שירת הכדורגל www.footballpoets.org

תיהנו.

מי זה מי?

אני במשחק נונ-ליג צ'כי (גם אצלם הכדור עגול)
הכרטיס עלה פאונד וקצת, כמעט חינם
ולמרות שכל-כך זול
תריסרים נשארים מחוץ למתחם

אפילו יותר מאלה שנאלצו להישאר על "גבעת היהודים"1
אי-אז בימי "המאורה הישנה"1 של מילוֹול
ואני כבר מתנצל בפני אלו שמן הלא-פוליטיקלי-קורקט נחרדים
זה רק ביטוי שהשתמשנו בו אז, וזה הכל.

יום שלישי חופשי, בוקר נטול צביון
שמש אוקטובר מציצה חיוורת מבעד לערפל
מקומיים לוגמים בירה באיצטדיון
עוד וִי ברשימה שלי, כדורגל שַפֵל

למען האמת המשחק לא ממש אש
אין ממש כשרון, יש מאמץ ללא הפוגה
אבל עדיין – להיות גראונדהופר בחו"ל תמיד מרגש
כך סתם להרשות לעצמי לשבת על הטריבונה, ולהירגע

אני לא אחד של תקנות וחוקים
אבל איזה עצבים שאפס-אפס, אין סימן חיים2
לא, זה לא מה שאתם חושבים
אותי לא מעניינים התכתיבים

זה רק שאני לא מבין כאן מילה
אין לי מושג מה אומרים, במחילה
ועד שלא יהיה גול לא אוכל לבדוק
אם קבוצת הבית זה אלו באדום – או אלו בירוק

שבע דקות לסיום הראשונה
השופט מצביע על הנקודה הלבנה
אדם באדום קורע את הרשת, קד קידה
צהלות הקהל פותרות את החידה

הלוח מראה אחד-אפס למועדון המקומי
ועכשיו אני יודע מי זה מי
טַטְרָאן בוֹהוּנִיצֶה מכסחים את בְּזֶנֶק המתחרה3
בחיי, לפעמים אפשר להשתגע מגראונדהופינג במדינה זרה!

1 גבעה שעמדה מחוץ למגרש הישן של מילוול הלונדונית, The Den. כיום ידוע בשם The Old Den, לאחר שהקבוצה עברה לאיצטדיון חדש בשם דומה. לחצו כאן לקריאה נוספת באתר האוהדים.
אחד מן החוקים הלא-כתובים של התחביב הוא שאם הגראונדהופר צפה בתיקו אפס, הוא לא יכול להוסיף את האיצטדיון האמור לרשימה שלו.
3 דפי הפייסבוק של הקבוצות האמורות – טטראן בוהוניצה | בזנק
2 מחשבות על “שירת כדורגל: והפעם, גראונדהופינג

  1. את הפוסט הזה אני מצליחה לקרוא באקספלורר. את הלינק הראשון בפורום תפוז – לא. מנפלאות האינטרנט, לאלוהים פתרונים. עלה והצלח! מקווה שהפעם התגובה תיקלט.

    אהבתי

להשאיר תגובה

