הקמפיין המופלא

במסגרת הריצה שלי לתפקיד הביוגרף של אלי גוטמן, אני מציע בזאת את הקטע הבא בו יסופר על קמפיין מוקדמות יורו 2016.

"… 23 בפברואר 2014, ניס, צרפת. הגרלת הבתים. פני התכרכמו מדאגה למראה ההגרלה הבלתי אפשרית.
מילא אנדורה אבל קפריסין? בוסניה?? מאד קשה היה לי להסתיר את החששות. וויילס? בלגיה?! ריבונו של עולם, איך שוב נפלתי על הצמרת העולמית1?!?!

באותו הלילה נקפה שנתי, ובחלומי נגלה לי ביג סאם אלארדייס. אני יושב מולו בשיעור פרטי, הוא מדפדף בספרו "יסודות ההישרדות לקבוצות תחתית", מסביר לי כיצד יוצאים מזה שלמים. רק לא מקום חמישי! רק לא מקום חמישי!! הקצתי מזיע, אבל עם תכנית פעולה.

כמנהג קבוצות התחתית המצליחות לשרוד, פתיחה טובה ואגירת נקודות לימים הקשים בהם נרוץ על אדי הדלק היתה חיונית. ביד האמן הדיפלומטית שלי, הצלחתי להסיט את משחק הפתיחה של הקמפיין, משחק אבוד מראש מול בלגיה בבית, למועד מאוחר יותר2.

בסיוע תקשורת הספורט המצויינת שלנו החדרתי בשחקני הנבחרת, אסופה של בחורים חביבים אם כי נטולי אופי בסיסי (ראו מקרה ההימור בקזינו לאחר המשחק בבלגיה, אותו חשפה עיתונות הספורט האמיצה והבלתי-תלוייה שלנו), את האמונה הכוזבת כי אנו הולכים כאן על העפלה. הכל דפק כמו שעון גרמני שוויצרי. לאחר שלושה משחקים עמדנו בראש הטבלה – עם מאזן של 100%.

קשה היה לי לעצור את שטף האופטימיות, אשר בשלב ההוא כבר דיבר על העפלה אוטומטית מן המקום השני. ליבי היה כבד עלי, שכן אני היחיד שהיה מודע לתכנית במלואה. אני היחיד שידעתי שלפי התכנון אנחנו בפני ירידת המתח הבלתי נמנעת.

חישובי הורו על כך שנזדקק לארבע נקודות נוספות על מנת לעמוד במשימה. ואני תכננתי לצבור אותן בחודש ספטמבר 2015.

איך אמר חניבעל סמית', מפקד ה-A-TEAM? כן, כן… "I love it when a plan comes together".

וכך היה, ארבע הנקודות נצברו בנצחון הירואי מול אנדורה בסמי עופר ובתיקו בקרדיף העויינת במשחק שייכנס לפנתיאון הגלובלי של ההכנה הטקטית. באוקטובר 2015 הושלמה המשימה כאשר הרוח הגבית שהענקנו לבוסניה אפשרה לה לנצח בקפריסין – במה שנקרא נצחון לפרוטוקול.

סיימנו במקום הרביעי. אני כותב זאת ועדיין לא קולט זאת. סיימנו במקום הרביעי. עשינו זאת!

בלב כבד ובידיעה כי ההתאחדות והמקצוען העומד בראשה יקשו על עזיבתי את התפקיד, חתכתי את העסק והתפטרתי יום למחרת סיום הקמפיין המופלא.

הדיבידנד על עבודתי המצויינת לא איחר לבוא.

רצה הגורל והמאמן עימו פתחה הפועל תל-אביב את עונת 2015/16, האשף הספרדי המעוטר סזאר מנדיונדו, זכה במינוי של נאס"א למשלחת המאויישת הראשונה לכוכב חמה. הקבוצה הטובה והאהובה בכדורגל הישראלי, שהיתה בשיאה באותם הימים, הזדקקה למאמן וורלד קלאס – ואני היתמרתי באותן השעות על תורן ההצלחה וההישגיות באופן שהפך את בחירתי למובנת מאליה.

על מעללי בקבוצה של המדינה, ועל הישגי שם – בפרק הבא"

1 כפי שחזיתי, בלגיה ווויילס סיימו את הקמפיין במקומות ה-1 וה-3 בדירוג פיפ"א העולמי
2 כפי שחזיתי, הפסדנו את המשחק בשיעור 1-0
להשאיר תגובה

