פרמייר ליג 2016/17 – אז מה יהיה לנו שם?

 

7810835278_1f57351b50_m
Kick Off 1 by Ronnie McDonald
license: CC-BY 2.0

עם כניסת חוזה השידורים המשודרג לתוקף, הליגה ממתגת עצמה מחדש ונפטרת מהספונסור. הלוגואים החדשים אולי טיפה מוזרים, אבל היכולת להיקרא פשוט "פרמייר ליג" הינה עדות לגודל ההצלחה הכלכלית של המפעל הזה.

מן הכסף הגדול נהנים המועדונים והחור השחור הזה ממשיך לינוק יותר ויותר שחקני איכות אל כולם. עד כה ביצעו הקיץ 13 מועדונים (!!!) את העברת השיא בהיסטוריה שלהם, בעוד השפעת הברקזיט טרם מורגשת.

לפניכם סקירת הקיץ שעבר על עשרים הקבוצות.

ברשימת ההעברות וההשאלות המלאה ניתן לצפות באתר הליגה.


 

⭐ העברות היום האחרון לחלון ההעברות מסומנות באדוםהעברות שחקנים חופשיים לאחר סגירת חלון ההעברות מסומנות בירוק.

⭐ לפני כל מחזור תופיע סקירה שבועית  בעמוד המחזור.

⭐ שחקני הפנטזי פרמייר ליג מוזמנים לעקוב בעמוד המשחק.

⭐ מוזמנים ומוזמנות לעקוב אחרי סְטָנְגַה בטוויטר ו/או בפייסבוק.

 


 

epl_1617
הפנים החדשות של הליגה – עליית תגמולי הטלוויזיה של הפרמייר ליג עם השנים

 


 

אברטון

אחרי עונה חלשה בה רוברטו מרטינז חביבי מיצה את ההזדמנות (והפתיע כשקיבל את אימון נבחרת בלגיה) מונה רונאלד קומאן לאימון הקבוצה. לא ברור עד כמה ריאלית התקווה שההולנדי יצליח לשפר את הישגי מוייס (מקום 4) ומרטינז (מקום 5).

Capture18 השוער מארטן סטקלנבורח (פולהאם). הקשר אידריסה "גאנה" גיי (אסטון וילה). בלם סוואנזי אשלי וויליאמס. לקישור התווספו יאניק בולאסי (קריסטל פאלאס). שומר פתאים השם: מוסא סיסוקו הבריז לחתום בטוטנהאם. ברגע האחרון: השאלה של חלוץ ווסט האם ונבחרת אקוודור אנר ולנסיה.

Capture18 טים הווארד חזר למכורתו (קולוראדו ראפידס). ליאון אוסמן, סטיבן פיניאר ו… טוני היברט שוחררו. ג'והן סטונס נמכר למנצ'סטר סיטי. המגן ברנדן גאלוויי הושאל ל-WBA. איידן "פיני בלילי האירי" מק'גידי הושאל לפרסטון.

❤ ג'רארד דאולופאו. עונת מבחן ללהטוטן בוגר לה מאסיה שעד עתה נע ונד בין ביצועים יוצאי דופן לתצוגות אנוכיות מתישות, עם יתרון לאחרונות. אולי הפעם טרום-עונה מצויינת מסמלת גם את העתיד לבוא.

:mrgreen: קומאן מניח יסודות. מתברגים לליגת אירופה בעונה הבאה.

😳 מקום רע באמצע הטבלה עם שתי תבוסות במרסיסייד דרבי והדחה מהגביע מרגלי טראנמיר רוברס.

ארסנל

העונה ה-20 של ארסן וונגר. רבים אומרים כי הסימביוזה הזו היא בעיקר בין בעלים ומאמן, בזמן שוונגר עצמו חוזר ומדגיש את הקשר שלו לשחקניו. צפוייה לו, לקבוצה ולאוהדים עונה קשה לאור התחזקותן המשמעותית (בראש ובראשונה בעמדת המאמן) של הגדולות שהפקירו בעונה שעברה את הזירה.

Capture18 הקשר האחורי השוויצרי גראניט צ'אקה (בורוסיה מינשנגלאדבך) מחזק משבצת שכבר שנים משוועת לשחקן איכותי. הגיעו החלוץ טאקומה אסאנו (סנפרצה הירושימה, הושאל לשטוטגארט) והמגן רוב הולדינג (בולטון). הימור מאוחר על החלוץ לוקאס פרס (דפורטיבו לה קורוניה) ועל בלם ולנסיה ונבחרת גרמניה שקורדאן מוסטאפי.

Capture18 שוחררו ותיקי עונות הדשדוש תומאש רוזיצקי (חתם בספארטה פראג), מיקל ארטטה ומתייה פלאמיני. אחרי שש עונות ואפס משחקים במדי הקבוצה וולינגטון סילבה חוזר לפלומיננזה. וויצ'ך שצ'צ'ני נשאר ברומא. ג'ואל קמפבל הושאל לספורטינג ליסבון, קאלום צ'יימברס למידלסבורו וג'ק ווילשר לבורנמות'. לאחר טורניר אולימפי מעולה, סרג' גנאברי נמכר לוורדר ברמן.

❤ הקהל. שימו לב ליציעי האמירויות – אילו שלטים יונפו שם העונה? מה יהיה היחס בין Wenger Out ל-Kroenke Out? וכיצד יגיב הרוב למופע הייאוש המתגבר הזה?

:mrgreen: מקום חמישי וסיום עידן וונגר.

😳 מקום רביעי והמשך עידן וונגר.

בורנמות'

למרות עונה מלאת פציעות של שחקני מפתח, הצליח אדי האו ללכד את הסגל הלא נוצץ שלו ולהשלים את משימת ההישרדות כנגד כל ההערכות. מאד מעניין יהיה לראות את קטיף הדובדבנים של העונה הבאה.

Capture18 הימור מעניין על ג'ורדון אייב (ליברפול). החלוץ ליס מוסט (לה האבר), הקשר לואיס קוק (לידס) והמגינים ניית'ן אקה (צ'לסי, השאלה) בראד סמית' (ליברפול) ומארק ווילסון (סטוק סיטי) שחוזר למועדון. ג'ק ווילשר (ארסנל) ינסה לשקם את הקריירה הצולעת, תרתי משמע.

Capture18 סילבאן דיסטאן קשישא שוחרר. מאט ריצ'י (ניוקאסל). גלן מארי (ברייטון, השאלה).

❤ מקס אלאן גראדל. הפציעה הקשה בעונה הקודמת איפשרה לו לחזור רק לקראת סופה ולסייע בקרב ההישרדות עם שער וחמישה בישולים. זו עשוייה להיות העונה בה האיבורי בן ה-28, בוגר האקדמיה של לסטר סיטי, יהפוך לשם דבר – רגע לפני שמאוחר מדי.

:mrgreen: בורנמות' זה הלסטר החדש.

😳 בורנמות' זה הלסטר הישן.

ברנלי

כבר כמה שנים שברנלי, מועדון ותיק וממייסדי הפוטבול ליג, ממצב עצמו כמועדון יו-יו. בשלב זה לא נראה שנעשה דבר על מנת לשנות את הסטיגמה. השורות מקפיאות הדם משירו של ג'והן קופר קלארק כנראה ימשיכו להדהד:

I'll tell you that/ And I'll tell you firmly / I don't ever want to go to Burnley
?What they do there/ Don't concern me / Why would anybody make the journey

Capture18 קשר נבחרת איסלנד יוהאן ברג גודמונסון (צ'רלטון את'לטיק). המגן השמאלי ג'ון פלאנאגאן (ליברפול, השאלה). החתמת שיא, קשר אנדרלכט סטפן דפור. פטריק במפורד (צ'לסי) מגיע לעוד תחנה בדרך ההשאלות האינסופית שלו ושל כמותו. רכש שיא: קשר דרבי ונבחרת אירלנד ג'ף הנדריק.

Capture18 הדרעק ג'ואי בארטון והשוער הותיק מאט גילקס שוחררו (ריינג'רס). מייקל דאף הותיק פרש ממשחק. החלוץ לוקאס יוטקייביץ' הושאל לבירמינגהאם.

❤ טום היטון. השוער הותיק, אשר היה בסגל אנגליה ליורו 2016, צפוי להיות כף המאזניים במאבק ההישארות הצפוי לקבוצתו.

:mrgreen: פעם למעלה, תמיד למעלה. שון דייץ' מוכיח שהוא יודע להפיק לקחים, ולקחת את הנקודות במקומות שצריך לקחת אותן. מבסוטים חלאס ממקום 17.

😳 פעם למעלה, פעם למטה. יו-יו.

האל סיטי

מישהו אמר יו-יו ולא קיבל? אותו הדבר, רק שג'והן קופר קלארק אפילו לא טרח לכתוב עליהם שיר. מעבר לכך הטרום-עונה שלהם נראית רע מאד עם בעלים שכיב מרע, שלל פציעות והתפטרות של המאמן סטיב ברוס.

Capture18 בשעה טובה ומוצלחת -החתמות! ריאן מייסון, שחקן טוטנהאם נוסף שמגיע לקבוצה, החלוץ וויל קין (מנצ'סטר יונייטד), דייוויד מרשל שוער קרדיף והחלוצים דיומרסי מ'בוקאני (דינאמו קייב, השאלה) ומרכוס הנריקסן (אלקמאר, השאלה).

Capture18 סונה אלוקו (פולהאם). מכירתו של מו דיאמה לניוקאסל היא עוד סימפטום לכל שלפני הקבוצה עונת התפרקות.

❤ עאסם עלאם. עושה רושם שהבעלים הבריטי-מצרי, אשר אינו בקו הבריאות, בנה על מכירת של המועדון עם העלייה. בינתים הוא לא משקיע פני, פני המועדון חזרה למטה והקהל בהאל עצבני, עצבני מאד.

:mrgreen: פעם למעלה, תמיד למעלה. הקבוצה לוקחת את הנקודות במקומות שצריך לקחת אותן. מבסוטים חלאס ממקום 17.

😳 פעם למעלה, פעם למטה. יו-יו.

ווטפורד

משפחת פוצו (המחזיקה גם באודינזה ובגרנדה) ממשיכה לנצל את קשריה ביבשת כדי לייבא (מאמן ו)שחקנים שינסו לשמר ולשפר את הישג העונה שעברה. קיקה פלורס עזב לאספניול והאיטלקים הוציאו מהנפטלין את בן ארצם וולטר מצארי שיעמוד על הקווים העונה.

Capture18 הקשר ההתקפי הניגרי אייזק סקסס (גרנאדה) עבר מכיס לכיס. ג'רום סינקלייר (ליברפול) יחזק את הקו הקדמי שכנראה ייפרד מדיני, איגאלו או משניהם. להגנה צורפו קאמילו סוניגה (נאפולי, השאלה), כריסטיאן קאבאסלה (גנק), ברייס דיה-דג'דג'ה (מארסיי), יונס קאבול (סנדרלנד), דאריל יאנמאט (ניוקאסל) ואדריאן מריאפה שחוזר לאחר ששוחרר מקריסטל פאלאס. ממשיכה מגמת עיבוי הקישור עם הקשר ההתקפי הארגנטיני רוברטו פריירה (יובנטוס) וקשר צ'לסי קנדי. חלוץ אנדרלכט סטפנו אוקאקה.

Capture18 חוסה מנואל חוראדו הצטרף לפלורס באספניול. סטיבן ברחהאוס הושאל לפיינורד. מאריו סוארז הושאל לולנסיה. וידרה עבר לדרבי קאונטי. אלאן ניום עבר ל-WBA.

❤ אייזק סקסס. בחלק השני של העונה שעברה נראה שקבוצות הליגה למדו להתכונן לדיני ואיגאלו ולקבוצה היה חסר מימד נוסף בדמותו של שחקן קישור בולט. זו המשבצת שאמור לאכלס סקסס, נותר לראות רק אם כשמו כן הוא.

:mrgreen: הצרעות הופכות לקבוצה טורדנית שאיש אינו רוצה לפגוש. מקום טוב בחצי העליון של הטבלה, ובגביע הגעה לשלב אחד מעל חצי הגמר של העונה שחלפה.

😳 קן צרעות של ממש. ההצלחה ההתקפית מתאיידת והקבוצה נלחמת על כל שער ועל ההישארות בליגה.

ווסט ברומיץ' אלביון

ביום ו' ה-5/8 מודיע המועדון על מכירתו לקבוצת משקיעים סינית. זה קורה לא הרבה אחרי שעוד מועדון מהווסט מידלנדס, וולבס, עושה צעד זהה. גם ווסט ברומ וגם וולבס היו בין מייסדות הליגה (למעוניינים, ראו בתחתית הפוסט הפניה לחידון על המייסדות) ןמשום כך יש במכירות האלה מידה עצומה של סמליות (הקבוצה האיזורית השלישית, אסטון וילה, אף היא ממייסדות הליגה, נמכרה למשקיע סיני ביוני 2016).

חוץ מזה, זה טוני פוליס וזה לא יורד ליגה, אבל האם הוא יישאר או שמא צפוי לו גורל דומה לזה של קני ג'אקט מאמן הוולבס שפוטר בידי הבעלים החדשים?

Capture18 הקשר ההתקפי מאט פיליפס (QPR). המגן השמאלי ברנדן גאלוויי (אברטון, השאלה). המגן הימני אלאן ניום (ווטפורד). החתמת שיא של קשר טוטנהאם ונבחרת בלגיה נאסר צ'אדלי.  האל רובסון-קאנו הגיע מקרדיף.

Capture18 אנדרס לינדגארד (פרסטון). סטפאן ססניון וויקטור אניצ'בה שוחררו. ג'יימס צ'סטר ששיחק בחצי גמר היורו עובר לאסטון ווילה. כריסטיאן גמבואה עבר לסלטיק. סבסטיאן פוקוניולי הושאל לברייטון. ריקי לאמברט עבר לקרדיף.

❤ ג'ונתן לקו. גם אם מדובר בילד בן 17, יכול להיות שהוא יצליח להתבלט מבין השורות האפורות של הקבוצה. מן המעט שהוא הראה עד כה – יש למה לצפות.

:mrgreen: מקום 12.

😳 מקום 13.

ווסט האם

סלאבן ביליץ' הפיח רוח חדשה בנפש העייפה של הפטישים. מסע רכש מעולה בראשות דימיטרי פאייט תידלק עונה מלאה בכדורגל חיובי ובנצחונות על אריות הממלכה. העונה, עם המעבר לאיצטדיון האולימפי, כבר מצופה ממנו להביא הביתה משהו מוחשי יותר.

Capture18 הושלמה רכישת מנואל לאנסיני (אל ג'אזירה). החלוץ הצעיר טוני מרטינז והקשר הותיק סופיאן פגולי (שניהם מולנסיה). גוקהאן טורה (בשיקטאש, השאלה). האבארד נורטווייט (בורוסיה מינשנגלאדבך). אנדרה איוו (סוואנזי) מצטרף לחוליה הקדמית. המגן השמאלי ארתור מסואקו (אולימפיאקוס). ג'ונתן קאלרי הושאל מ… דפורטיבו מלדונאדו (ואם אתם שואלים את עצמכם מה זה המלדונאדו הזה – כדאי שתקראו). נרכש הקשר הצעיר אדמילסון פרננדס (סיון). תוצאת המירוץ אחר חלוץ יציב ואיכותי: סימונה זאזה (יובנטוס, השאלה שתהפוך לרכישה). אלבארו ארבלואה חוזר לאנגליה.

Capture18 הבלם ג'יימס טומקינס (קריסטל פאלאס). עמנואל אמניקה ואלכס סונג סיימו השאלה. אנר ולנסיה הושאל לאברטון. דייגו פוייט (הבן של גוסטאבו) שוחרר.

❤ דימיטרי פאייט. בהנחה שיישאר יהיה עליו נטל לא פשוט לשחזר את העונה והקיץ האחרונים שעבר. האם היתה זו פריחת קקטוס, או שאולי יש לו עוד הפתעות בקנה?

:mrgreen: הכדורגל של ביליץ' מעיף את האיצטדיון האולימפי באוויר. הזכייה בגביע מפצה על החמצת המקום בליגת האלופות במחזורים האחרונים.

😳 כיווני הרוח באיצטדיון האולימפי מעיפים את בועות הסבון לכל עבר. הקבוצה לא מתחברת, פאייט קורע צולבת והמקום ה-11 מתקבל בחוסר אכפתיות.

טוטנהאם

עונה שיכלה להיות עונת אליפות היסטורית הפכה לעונה בה הפכה הקבוצה עצמה לבדיחת העיר לאור זימון נוסף במחזור הסיום של הקדוש טוטרינגהאם עם תבוסה 5-1 ליורדת ניוקאסל. לאור שימור הסגל הטוב ואף חיזוקו עושה רושם שתהיה זו טעות להמשיך ללגלג. פוצ'טינו שכנע שהוא יודע מה שהוא עושה, ולא מן הנמנע שימשיך לעשות זאת גם עם השדה הצפוף במתחרות איכותיות הצפוי העונה.

Capture18 הקשר האחורי הקנייתי ויקטור ואניאמה (מסאות'המפטון). החלוץ הצעיר וינסנט יאנסן (אלקמאר). קשר מארסיי ג'ורג'-קווין נ'קודו. שוער אספניול פאו לופס (השאלה).  מלפפון יורו 2016 ואוהד ארסנל, מוסא סיסוקו העצל, הגיע מניוקאסל.

Capture18 פדריקו פאציו נשאר ברומא. אלכס פריצ'ארד (נוריץ'), עוד צעיר אנגלי שאין לו מקום. דה אנדרה ידלין הצטרף לניוקאסל. נביל בנטאלב הושאל לשאלקה 04. נאסר צ'אדלי עבר ל-WBA, ריאן מייסון להאל וקלינטון נ'ג'י הושאל למארסיי.

❤ אריק לאמלה. הארגנטינאי עתיר הכשרון התאקלם לאט אבל כמו הקבוצה כולה הפגין שיפור לאורך שתי עונותיו בליין. מעניין יהיה לראות האם הוא יאיץ את קו העלייה וכיצד הדבר ישתקף בהישגי הקבוצה.

:mrgreen: המכונה היעילה עובדת כמעט ללא תקלות. מלכות שערים נוספת לקיין. אליפות היסטורית.

😳 מהר מאד מבינים בליין עד כמה גדולה היתה ההחמצה של העונה שעברה. חוזרים למקום הטבעי ולליגת אירופה.

ליברפול

יורגן קלופ הגיע במהלך העונה והניח את היסודות למה שעשוי להתפתח למפץ גדול. ליברפול משוועת להחזיר עטרה ליושנה, ובניגוד לעונת רודג'רס-סוארס ההיא, הפעם היא מנסה לשכנע את עצמה ואת המביטים מן הצד שהיא ניצבת על קו הזינוק כשווה בין שווים.

Capture18 סאות'המפטון ממשיכה להזין, והפעם תורו של הקשר ההתקפי סאדיו מאנה. אחרי עונה בינונית ומטה בניוקאסל, נרכש הקשר ההתקפי ג'ורג'יניו וויינאלדום. הבלמים ג'ואל מאטיפ (שאלקה) ורגנאר קלאבאן (אוגסבורג). השוערים לוריס קאריוס (מיינץ) ואלכס מאנינגר הותיק (אוגסבורג). מאריו באלוטלי מסיים השאלה במילאן והמועדון ממשיך לנסות להיפטר ממנו.

Capture18 נמכרו ג'ורדון אייב ובראד סמית' (בורנמות'), ג'ו אלן (סטוק סיטי), ג'רום סינקלייר (ווטפורד), מרטין שקרטל (פנרבחצ'ה) וכריסטיאן בנטקה (קריסטל פאלאס). שוחררו קולו טורה (סלטיק) וג'וזה אנריקה. ג'ון פלאנאגאן הושאל לברנלי, אנדרה ויזדום לרד בול זלצבורג ולאזאר מרקוביץ לספורטינג ליסבון. הצליחו להיפטר (ללא תמורה) ממאריו באלוטלי שעבר לחגוג בריביירה הצרפתית (ניס).

❤ סאדיו מאנה. בזלצבורג ובסאות'המפטון הוא קיבל וגם פרע אשראי להיות פרא אנוכי. לא בטוח שקלופ יאפשר זאת מה שהופך את מערכת היחסים ביניהם למסקרנת – עוד לפני שהתחילה.

:mrgreen: קלופ, הקופ וכל מה שביניהם – באוויר. כדורגל סוחף שמספיק הפעם למקום 3. ב-2017/18 זה גם יעניק אליפות פרמייר ראשונה.

😳 המון כמעטים. שחזור של העונה הקודמת.

לסטר סיטי

התחלנו את העונה שעברה בדימוי לסטר להפועל עכו, סיימנו אותה עם כובע במעי הגס אבל עם אמונה מחודשת בכוחו של המשחק היפה. לאן תלך חבורת ראניירי מכאן וכיצד תתמודד עם משקל הציפיות, לוח המשחקים העמוס, עזיבת שחקני מפתח ובכירים בשדרה המקצועית (עוזר המאמן והסקאוט סטיב וולש עבר לאברטון)?

Capture18 לא מפתיע, אבל שמות גדולים באמת לא הגיעו: נאמפליס מנדי (ניס). אחמד מוסא (צסק"א מוסקבה). לואיס הרננדז (ספורטינג גיחון). השוער רון-רוברט ציילר (הנובר 96). קשר נבחרת פולין בארטוש קפוסטקה (קראקוביה). ברגע האחרון: הושלמה העברת חברו של ריאד מאחרז לנבחרת אלג'יריה, החלוץ איסלאם סלימאני (ספורטינג ליסבון).

Capture18 הראשון מבעלי מניות האליפות שעוזב הוא נ'גולו קאנטה (צ'לסי). אנדריי קראמאריץ' השלים מעבר להופנהיים. מארק שווארצר שוחרר. ריצ'י דה לאט נמכר לאסטון ווילה. פול קונצ'סקי ודין האמונד שוחררו ועברו לליגות נמוכות. גוקהאן אינלר עבר לבשיקטאש.

❤ כולם ישימו לב להכל, כל הזמן, והם יצטרכו להתמודד עם זה.

:mrgreen: מסע הנמכת הציפיות של ראניירי מסייע לקבוצה בנחיתה רכה מן הענן. הגעה לרבע גמר ליגת האלופות, ולמקום 7 בליגה.

😳 הסגל לא מספיק עמיד ללוח המשחקים הצפוף. התחליפים לאנשי האליפות רחוקים מדי מן המקור. הדחה בשלב הבתים של ליגת האלופות, ומקום 14 בליגה.

מידלסבורו

הצהרת הכוונות של המועדון מרשימה: השארת המאמן אייטור קראנקה בתפקידו, שמירה על רוב הסגל, רכש רב ואיכותי על הנייר. מכאן אמורה לנבוע לכל הפחות עונה סבירה והישרדות.

Capture18 השוערים ויקטור ואלדס (מנצ'סטר יונייטד) ובראד גוזאן (אסטון וילה). המגן הימני אנטוניו באראחאן (ולנסיה), הבלם ברנרדו אספינוסה (ספורטינג חיחון), הקשר מארטן דה רון (אטלאנטה) והקשר ההתקפי ויקטור פישר (אייאקס). הושלמה רכישת קשר נבחרת אורוגוואי גסטון ראמירז (סאות'המפטון). אלבארו נגרדו חוזר לפרמייר ליג (ולנסיה, השאלה). פאביו (התאום של רפאל) הצטרף מקארדיף. קאלום צ'יימברס (ארסנל, השאלה). הקשר אדאמה טראורה שהתחיל דרכו בברצלונה והגיע מאסטון ווילה.

Capture18 שוחררו והושאלו שחקנים זוטרים. אלברט אדומה שהיה בורג חשוב במפעל העלייה עבר לאסטון ווילה.

❤ ג'ורדאן רודס. מכונת השערים הסקוטית סוף סוף מגיעה לבמה הזאת. זה קורה קצת מאוחר (בן 26) ובכל זאת יהיה מעניין מאד, במיוחד לאור ההצנחה של נגרדו. תשובה: הוא שוב כנראה לא בתכניות.

:mrgreen: שורדת ביחד עם סנדרלנד, משולש טיין-טיס-ווייר בפרמיירשיפ.

😳 יורדת ביחד עם סנדרלנד, משולש טיין-טיס-ווייר בצ'מפיונשיפ.

מנצ'סטר יונייטד

עוד ועוד השקעות ענק וקניית סגל מהמדף מצביעים על כך שמנצ'סטר יונייטד ממשיכה לאבד את מעט הייחוד והצבע שעוד נותרו לה ומצטרפת לאחות התכולה והמכוערת – לעיני המתבונן הנייטרלי קשה כבר לזהות את ההבדלים. הגעת מוריניו, באיחור של שלוש שנים, מותירה לו עונה שלמה להדביק את הסגל המתחדש מחוץ ללחץ של ליגת האלופות.

Capture18 זלאטאן הגיע לשכשך רגליו בבריכה האנגלית (העברה חופשית מ-PSG). הקשר המדובר הנריך מחיטריאן (דורטמונד). בלם נבחרת חוף השנהב אריק ביילי (ויאריאל). מסתיימת סאגת הקיץ עם רכישת השיא של פול פוגבה (יובנטוס).

Capture18 ויקטור ואלדס (מידלסבורו). ניק פאואל (וויגאן). עדנאן ינוזאי (סנדרלנד, השאלה), פאדי מק'נייר ודונאלד לאב (סנדרלנד). וויל קין (האל סיטי).

❤ וויין רוני. אני עם הפוקוס על וואזה – למרות ששיאו כנראה כבר מאחוריו, עדיין מדובר בשחקן מהמגוונים והמעניינים שהמשחק ידע. בנוסף לכך חשיבותו מחוץ למגרש תוסיף להיות גורם מכריע.

:mrgreen: מוריניו מתקן את הטעויות של ואן חאל תוך כדי נגינה. תיאטרון החלומות מחזיר ימיו כקדם. חזרה לליגת האלופות והכנה לעונה אליפות בעונה השנייה המפורסמת של מוריניו.

😳 מוריניו מבולבל, חדר ההלבשה מסוכסך ועוד עונה מסוייטת מסתיימת ללא הישג של ממש.

מנצ'סטר סיטי

פפ גווארדיולה מגיע לאנגליה וחובת ההוכחה עליו לנפק תוצאות גם באי. הלחץ והציפייה לרווח מהיר וקל לא יוסיפו לשלוות נפשו, בפרט לא בלילה הקר ההוא בסטוק (מצד אחד זה יוצא כבר במחזור 2, מצד שני זה משחק צהרים מוקדם של שבת קיצית).

Capture18 נוליטו (סלטה ויגו) מגיע אחרי עונת שיא. הקשר האחורי אילקיי גונדואן (בורוסיה דורטמונד). החלוצים המבטיחים גבריאל חסוס שיגיע היישר מפלמייראס (יצטרף בינואר 2017) ומרלוס מורנו (אתלטיקו נאסיונל, הושאל לדפורטיבו לה קורוניה). הקשר לירוי סאנה (שאלקה 04). הבלם ג'ייסון דנאייר חזר מהשאלה בגאלאטאסאראי. למרות שמאד לא בטוח שהוא בלם שובר שוויון ג'והן סטונס (אברטון) שבר את שיא ההעברות העולמי לשחקן הגנה. לשער ייכנס קלאודיו בראבו (ברצלונה).

Capture18 אדין דז'קו השלים מעבר לרומא. הותיקים מרטין דמיצ'ליס (אספניול) וריצ'ארד רייט שוחררו. רצף השאלות של היום האחרון: ג'ו הארט (טורינו), ווילפריד בוני (סטוק סיטי), סמיר נאסרי (סביליה), אליקים מנגאלה (ולנסיה) וג'ייסון דנאייר (סנדרלנד).

❤ ניקולאס אוטמנדי. ההגנה אינה הצד החזק של הקבוצה כבר כמה עונות ואין בנמצא עוגן – הארט משענת קנה רצוץ לאחרונה וקומפאני יותר פצוע מכשיר. אחרי עונה טובה, יוטל היהב על הארגנטינאי.

:mrgreen: פפ כובש את האי בסערה. קון חוצה את רף 30 השערים. אליפות קלה, המאפשרת גם התקדמות עד לגמר ליגת האלופות.

😳 סופגים שער על כל שער שכובשים. הזנחת ההגנה מונעת תחרות על תארים. עונה אפורה עם הדחה בשמינית הגמר באלופות, ושוב מקום 4 בליגה. כל עיר והארסנל שלה.

סאות'המפטון

אחרי ההישג שלו בבניית הקבוצה כמעט מאפס, המעבר של קומאן לאברטון היה מפתיע. המועדון ממשיך לגזור קופונים אבל למחליפו, הצרפתי קלוד פואל, יש על פניו עבודה קלה משלו להמשיך ולהצעיד אותו קדימה.

Capture18 ניית'ן רדמונד (נוריץ') מחזק את הקישור ואת האופי האנגלי של המועדון. הקשר הדני פייר-אמיל הויבירג (באיירן מינכן) תופש את משבצת השפן שאמור לצאת מן הכובע. השוערים אלכס מק'קארת'י (קריסטל פאלאס) וסטיוארט טיילור (לידס). פואל משך מניס את המגן הימני ז'רמי פיאד. רכש מאוחר – הקשר ההתקפי סופיאן בופאל (ליל).

Capture18 סאדיו מאנה הצטרף לחבורת השחקנים הדרומית בליברפול. ויקטור ואניאמה (טוטנהאם). גרציאנו פלה הלך לעשות לביתו בסין (שאנדונג לוננג). החלוץ חואנמי (ריאל סוסידאד). גאסטון ראמירז (מידלסבורו). השוער הותיק קלווין דייוויס פרש והשוער פאולו גסאניגה הושאל (ראיו ואייקנו).

❤ ג'יי רודריגז. בעונת 2013/14 כבש האנגלי הצעיר 15 שערים ודרכו מעלה נראתה סלולה. בשתי העונות האחרונות השביתו אותו קרע בצולבת שהסתבך ופציעות נוספות. העונה, כאשר הקישור ההתקפי יחסר את הנוכחות החזקה של מאנה – הבמה כולה שלו.

:mrgreen: הרוח הדרומית ממשיכה לרענן את הליגה. הגביע חוזר לעיר.

😳 זה היה קומאן. הקבוצה בינונית מכדי להציב איום של ממש על הגדולות. מקום 11.

סוואנזי

אחרי עונה חלשה שבמהלכה פוטר גארי מונק והגיע פרנצ'סקו גידולין, ועם ההצלחה הגדולה של הנבחרת ביורו – מגיע רעב לעוד. לא בטוח שהברבורים יכולים להשביע אותו, אבל בטוח שהם הולכים לנסות.

Capture18 רכש הולנדי כפול בדמותם של לירוי פר (QPR) הכשרוני שמשלים מהלך השאלה והבלם מרטין ון דר הורן (אייאקס). השוער מארק ביריגיטי (ניוקאסל ג'טס). את החורים למעלה יסתמו הספרדים פרננדו יורנטה (סביליה) ובורחה באסטון (אתלטיקו מדריד).

Capture18 ניקוי אורוות בחוליה הקדמית: החלוץ אלברטו פאלוסקי נמכר לאטאלנטה. אלוף אירופה אדר עבר לליל. באפטימבי גומיס המקרי הושאל למארסיי המתפוררת. קופון גדול נגזר על אנדרה איוו (ווסט האם), חניכו של אברם גרנט בנבחרת גאנה. אשלי וויליאמס עזב לאברטון.

פרננדו יורנטה. הברבורים המירו כמעט את כל הנכסים ההתקפיים שלהם בבאסקי הותיק. מקח טעות או חזרה על המקרה המטאורי של מיצ'ו?

:mrgreen: המרעננת הרשמית של הליגה. חוזרת לקו העלייה שלה וזוכה שוב בגביע הליגה.

😳 עוד עונה אפורה וחסרת מזל. מקום 13.

סטוק סיטי

מארק יוז הוכיח עד עתה שהוא יכול ליפות את הברווזון המכוער שקיבל מטוני פוליס. גם העונה הוא מתכוון להמשיך במהפך בעזרת הפליטים שקלט בברכה לשורות הכדרים.

Capture18 הקשר ההתקפי המצרי רמדאן סובחי (אל-אהלי). ג'ו אלן (ליברפול). ברגע האחרון הושאלו החלוץ המצויין ווילפריד בוני שהתבזבז במנצ'סטר סיטי ובלם פורטו ברונו מרטינס-אינדי.

Capture18 הנווד פיטר אודמווינגי שוחרר. מארק ווילסון (בורנמות'). פיליפ וולשייד הושאל לוולפסבורג, חוסלו לדפורטיבו לה קורוניה.

❤ ווילפריד בוני. מקבל, וכנראה גם ייקח את ההזדמנות לחזור למפת החלוצים המובילים של הליגה.

:mrgreen: סוף לבדיחות על לילות קרים בעיר שכוחת אל. סטוק במפה ונשארת במפה.

😳 אין סוף לבדיחות על לילות קרים בעיר שכוחת אל. סטוק במפה ונשארת במפה – ולאיש עדיין לא אכפת.

סנדרלנד

בקרב הירידה מול היריבה המושבעת ניוקאסל הביסה חוכמת הדשא של ביג סאם את נועם ההליכות של ראפא בניטז. בינתים עברו המון מים בנהר הווייר, ביג סאם קיבל את נבחרת שלוש האריות וסנדרלנד בחרה בדיוויד מוייס להחליפו. בחזרה לריבוע מספר 1.

Capture18 הבלם פאפי דג'ילובודג'י (צ'לסי). עדנאן ינוזאי (השאלה) והמגינים פאדי מק'נייר ודונאלד לאב (מנצ'סטר יונייטד). השחקן החופשי סטיבן פיניאר (אותו אימן מוייס באברטון). המגן הימני חאבייר מאנקיו (אתלטיקו מדריד, השאלה) והבלם ג'ייסון דנאייר (מנצ'סטר סיטי, השאלה). רכש שיא ביום האחרון – הקשר האחורי של לוריין ונבחרת גאבון, דידייה נ'דונג.

Capture18 עמנואלה ג'יאקריני ממצטייני יורו 2016 נמכר לנאפולי עבור נזיד עדשים. לבית האבות העירוני שוחררו אקזמפלרים כווס בראון וסטיב הארפר. החלוצים סטיבן פלטשר ודני גראהאם נדדו לאכסניה הראוייה להם – הצ'מפיונשיפ. הבלם הגרוע סנטיאגו ורגיני חזר לארגנטינה (בוקה ג'וניורס). יאן מ'וילה סיים השאלה (רובין קאזאן). ג'ורדי גומז חזר לוויגאן. יונס קאבול עבר לווטפורד. ג'רמיין לנס הושאל לפנרבחצ'ה. ויקטור אניצ'בה הוחתם עד סוף העונה. ב-7/9 התקבל אישור ההתאחדות להחתמת השוער מיקה (בואבישטה).

❤ ג'רמיין דפו. עוד עונה לבדוק עד כמה אינסופי החלוץ הזה.

:mrgreen: מחזור אחרון, 21 במאי. יוצאים לסטמפורד ברידג'. מנצחים 0-1 ונשארים ליגה על חשבון אליפות של המארחת.

😳 מחזור אחרון, 21 במאי. יוצאים לסטמפורד ברידג'. מפסידים 0-1, יורדים ליגה כאשר ברקע חגיגות האליפות של המארחת.

צ'לסי

אנטוניו קונטה מגיע לאמן בסטאמפורד ברידג' אחרי יורו מרשים עם נבחרת איטליה. אבל אצל אברמוביץ' מספר ימי החסד מוגבל בדרך כלל. ללא זמזום אירופאי באוזן מצופה ממנו להחזיר את המיליונרים (לא הגיע הזמן לשדרג הכינוי למיליארדרים?) לתלם ולמירוץ האליפות.

Capture18 אחרי הפיאסקו עם לוקאקו מנסים עוד בלגי מבטיח – מישי בתשואיי (מארסיי). נ'גולו קאנטה (לסטר סיטי) הובא על מנת להמשיך ולגרזן כל נסיון התקפה של כל יריבה. נרכש שוער סגל נבחרת פורטוגל אדוארדו (דינאמו זאגרב). המגן השמאלי מרקוס אלונסו (פיורנטינה) והבן האובד דויד לואיז שחזר בדמעות של התרגשות מ-PSG.

Capture18 הבלם פאפי דג'ילובודג'י נמכר לסנדרלנד. השאלות בולטות: ניית'ן אקה (בורנמות'), באבא רחמן (שאלקה 04), ברטראן טראורה (אייאקס), פטריק באמפורד (ברנלי), לואיק רמי (קריסטל פאלאס), קנדי (ווטפורד), חואן קוואדראדו (יובנטוס) וכריסטיאן אטסו (ניוקאסל). פאטו ופלקאו סיימו השאלות פאתטיות. מוחמד סלאח השלים מעבר לרומא.

❤ עדן הזאר. העונה של צ'לסי תלוייה בצד עליו יקום הבלגי המוכשר. היורו ומשחקי ההכנה מוכיחים  כי הוא לא שכח לשחק כדורגל.

:mrgreen: הזאר חוזר לעצמו. ההימור של קונטה על קווארדאדו קולע בול. בתשואיי זה הלוקאקו החדש. יש אליפות. 

😳 הזאר עוזב לריאל בינואר. קוורדאדו לגאלאטאסאראי. בתשואיי זה אפילו לא לוקאקו. אכזבה לאוהדים, שמחה לשאר. מקום 5.

קריסטל פאלאס

האל כנראה אוהב את אלאן פארדיו. הרי איכשהו הוא עדיין מאמן בליגה הבכירה, איכשהו עם סוג של הישגים. איכשהו יש מצב שסיפור האהבה הזה יימשך גם העונה.

Capture18 ההגנה מתחזקת בשוער סטיב מנדאנדה (מארסיי) ובבלם ג'יימס טומקינס (ווסט האם). הקשר אנדרוס טאונסנד (ניוקאסל) ינסה לפרוע שטרות פעם נוספת, אולי אחרונה לפני האנונימיות. את משבצת החלוץ שאיננו יאיישו כריסטיאן בנטקה (ליברפול), אחיו ג'ונתן בנטקה (זולטה וארחם) ולואיק רמי (צ'לסי, השאלה). 8/9 הושלם צירופו של הקצב החופשי מת'ייה פלאמיני ששוחרר הקיץ מארסנל. 

Capture18 עמנואל אדבאיור, מרוואן צ'מאח, ברדה האנגלנד ואדריאן מריאפה שוחררו. נמכרו דווייט גייל (ניוקאסל), השוער אלכס מק'קארת'י (סאות'המפטון), מילה ידינאק (אסטון ווילה) ויאניק בולאסי (אברטון).

❤ כריסטיאן בנטקה. התאים מאד לווילה, לא התאים לליברפול. פאלאס עדיין יותר קרובה לווילה מאשר לליברפול – אז יכול מאד להתאים.

:mrgreen: זכייה היסטורית בגביע והוצאה מחודשת של "Glad All Over" עם פארדיו כסולן יחיד.

😳 פארדיו מפוטר לפני הכריסטמאס. לרגל מאבקי הירידה מוציאים האוהדים את הסינגל הפארודי "Sad All Over".


לחובבי הז'אנר – חידון בן 10 שאלות (באנגלית) בנושא ההיסטוריה של השלושער בפרמייר ליג: When It Rains, It Pours… Goals

 


 


מחשבה אחת על “פרמייר ליג 2016/17 – אז מה יהיה לנו שם?

  1. להגיד שלווילנדאום הייתה עונה בינונית ומטה זה קצת נכון, בהתחשב שזה היה בקבוצה פח. הוא יכול להיות הפתעת העונה, ולבצע את הקפיצת מדרגה תחת קלופ לפי דעתי.

    Liked by 1 person

כתיבת תגובה