The Beautiful Game Of Bitcoin

הקשר הגורדי בין כדורגל וכסף ידוע וברור לכל. גם על נסיונות לחבר בין עולמות הקריפטו לכדורגל שמענו בעבר.

הנה סיפור על איש שלקח את זה צעד אחד קדימה ומצהיר כי העתיד כבר כאן.

בדפורד (Bedford), עיר שוק כ-75 קילומטר צפונית ללונדון. בפועל, אחת הערים הבודדות באנגליה להן מעל מאה אלף תושבים מבלי שיש לה ייצוג קבוצתי בפוטבול ליג1. לא פלא, מדובר בעיר ראגבי מובהקת אשר איצטדיוני הכדורגל שלה ממוקמים בשוליה.

אחד מבני העיר המוכרים והמרגשים הינו האצן היהודי הארולד אברהאמס, אשר סיפור זכייתו בריצת 100 מטר באולימפיאדת 1924 בפריז זכה לגרסה קולנועית מרתקת – "מרכבות האש" עם הפסקול היפהפה של ואנגליס אשר הלך לעולמו מספר ימים לפני כתיבת שורות אלה.

כאמור, שתי קבוצות הכדורגל של העיר משחקות בליגות נמוכות – בדפורד טאון ב-tier 8 (נזכיר כי ליג 2 היא tier 4) ובדפורד FC הרחק מטה ב-tier 11.

1 | ארבע הליגות העליונות באנגליה

זמן להכיר את פיטר מק'קורמאק (Peter McCormack), בן בדפורד אשר התעשר מעסקי מטבעות קריפטו בדגש גמור ומוחלט על ביטקוין. לאיש יש פודקאסט ביטקוין ותיק ומצליח בשם "What Bitcoin Did" ולו כמה מאות אלפי עוקבים ברחבי העולם.

כלוקאל-פטריוט וכיזם שגלגלי השיניים בראשו עובדים תמידית, החליט מק'קורמאק לחבר בין אהבתו לעיר להצלחתו המקצועית דרך רכישת קבוצת כדורגל מקומית והפיכתה לקבוצת דגל של עולם הביטקוין.

בתחילה ניסה לקנות את בדפורד טאון, אשר כזכור ממוקמת כמה ליגות מעל בדפורד FC. קברניטי בדפורד טאון פחות התחברו לכוונות של מק'קורמאק שכללו שינוי של השם והצבעים של המועדון, של הסמל שלו ושאר ירקות.

בצר לו, פנה לרכוש את בדפורד FC – קבוצה עם פחות היסטוריה מיריבתה העירונית אשר נוסדה ב-2002 כאיחוד של שתי קבוצות עירוניות קטנות שהתפרקו – וכתוצאה מכך עם פחות עקרונות.

עסקת הרכישה הושלמה במהלך עונת 2021/22, סמל המועדון וצבעיו שונו והחל מעונת 2022/23 הוא גם יתחרה בשם חדש – ריאל בדפורד2.

2 | מק'קורמאק אומר שאת ההשראה לשם קיבל מדיוויד בקהאם אשר קרא לקבוצת ה-MLS שלו אינטר מיאמי

בפן הספורטיבי יצא מק'קורמאק בהצהרה מפוצצת על יעד של העפלה לפרמייר ליג בתוך עשור. הגם שברור שמדובר ביעד בלתי ניתן להשגה ברור שההצהרה משרתת נאמנה בשלב מוקדם זה את הפן העסקי של המהלך.

מה שמק'קורמאק מנסה, וגם מצליח, לעשות זה לעניין את הקהילה הגלובלית שלו במועדון – הווה אומר מאות אלפי העוקבים שלו. אולי לא כולם אוהדי כדורגל מובהקים, אבל לכולם תשוקה ואינטרס בהפצת בשורת הביטקוין.

כיום יש לו כבר כמה עשרות "פיליאלס"3 בשש יבשות4 והם קונים ממנו מרצ'נדייז ולייב סטרימינג של משחקים, וגם תורמים.

במסגרת המאמצים לחיזוק הצביון, לקבוצה הצטרף מספר לא מבוטל של פרטנרים מתחום הביטקוין וכמה שחקנים שהחתים כבר מקבלים משכורותיהם בביטקוין.

מתוך המצגת באתר הקבוצה

3 | אגודות אוהדים המוכרות על ידי המועדון
4 | בזמן פרסום הפוסט אין עדיין בישראל

מק'קורמאק מאד מודע לצורך שלו לשכנע את אוהדי הקבוצה המקומיים (למזלו, וכאמור אולי בגלל זה הגיע לשם, אין יותר מכמה עשרות כאלה) ואת מקבלי ההחלטות בעיר שהוא לא תופש עליהם טרמפ, אלא שההיפך הוא הנכון.

הוא מנסה לעשות זאת דרך מתן הטבות כאלה ואחרות לאוהדים המגיעים פיזית למגרש ודרך מתן דגש חזק על הצורך בפיתוח העיר ועל התרומה החיובית המשמעותית שתהיה להצלחת הקבוצה לנושא.

אנחנו רק בהתחלה, מאד מעניין יהיה לראות כיצד הסיפור הזה על כל היבטיו יתפתח עם הזמן.

המלצות מעקב: פיטר מק'קורמאק בטוויטר, ריאל בדפורד בטוויטר, אתר הקבוצה.

המלצה לאי-מעקב: משה חוגג.


3 מחשבות על “The Beautiful Game Of Bitcoin

כתיבת תגובה